Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Thursday, December 23, 2010

Dalam Duka ada Gembira

Selalunya Dalam Gembira ada Duka tapi ape yang terjadi semalam dah jadi terbalik. Semuanya terjadi pabila aku menerima payslip bonus untuk tahun 2010. From 9K after all deduction (advance, income tax, epf and socso) tinggal 5K jer. My wedding list to buy is so long and i don't know how am i get all settle with only 5K in my hand? I dont want to use my saving, coz its for future deposit for my housing loan. Sedih sangat2 and feel so stress. Kadang2 bila kita dapat bonus, mestilah kita nak belanja family makan sedap2 bawak pergi bercuti ker, but I can't. Maybe i just buy something and bring home eat together. Itulah kisah duka ku untuk semalam,
Dalam Duka... Alhamdulillah kisah gembira pulak menyusul, petang tu Fahril ajak pergi tengok wayang katenye teringin nak tgk citer TRON tapi aku terpikir, dari aku nak die membazir duit die, baik aku ajak die spend time benda yang x kuar duit. Aku terpikir hadiah roller blade yang die bagi masa bday aku hari tu, so aku bg idea xyah tgk wayang boleh x...kita g taman dekat dgn rumah jer, kita main roller blade... Safe duit. Tapi kita dapat enjoy sesama at the same time kita exercise kuar peluh.... Die pun setuju... Syiok betul...even banyak kali terjatuh, terduduk, but it fun when you can spend time together.
Malam tu, supplier glass coaster lak datang hantar sampai depan rumah tapi kene charge delivery service la... But aku puas hati, barang semua xde yang crack, berbungkus cantik, rasa sayang pulak nak bukak. Masa nak tido tu hati berbunga2 tersenyum, xsabar bila semua dah siap, packing dalam take out box tu... with a tiffany blue ribbon and the Thank you sticker... Hope my wish come true.....
Kalau gift dah siap semua itu baru 0.5% dari keseluruhan wedding preparation aku. Ade lagi 95% yang belum siap. Harap2 cukuplah duit tu... Hari ni nak beli take-out box, hari selasa (28/12/2010) nak bayar deposit cameraman, bulan 1 nak jumpa kak syikin bayar deposit andaman and pelamin, at the same time , kalau kad kahwin dah confirm leh print no error, dah kene bayar 50% deposit which is RM500, bulan 1 gak, kene jumpa designer baju for my wedding gown (Kak Hani) nak ukur badan n beli kain, bulan 2 cari mah sewa, bulan 3 hantar baju nikah,
Nasib baik catering, kompang, karaoke & DJ di support oleh ayah ku, if not mau pening kepala mana nak dapat duit.
Senyum lah selagi boleh....walaupun banyak perkara yang masih bersawang di kepala.

No comments:

Post a Comment