Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Sunday, December 12, 2010

Spend a quality time with my Bro

Selama ni aku dgn abg aku quarrel x habis2...ade je yang aku xpuas hati kat die, kutuk2 die...susah nak tgk kitorg berbaik n jarang bercerita dgn die tak macam abang n adik yang lain....cuma nya last weekend aku dgn die baik sangat.... Citernya, die nak kemas bilik dia sebelum dia nak kahwin n pindah rumah. Aku sebelum ni susah sangat nak tolong die sebab dia xpernah nak tolong aku, tapi aku xtau kenapa pagi ahad lepas, aku tolong dia basuh n lap kipas syiling beranikan panjat tangga yang tinggi n mengelap sorang2, nmengemop lantai, cat bilik n susun atur furniture kat bilik tu tanpa merungut n merempan. Kitorang buat sambil cerita n bergelak ketawa n in the ends bilik tu nampak sangat bersih, cantik, berseri n yang paling penting selesa sangat2. Seronok sangat2 walaupun penat. This is a sweet memory yang aku akan simpan sampai bile2 yang aku pernah spend time dgn abang aku sebelum die bergelar suami orang. Actually, walaupun aku selalu quarrel dgn die, aku masih sayang kan die n sedih sebab lepas ni dia dah nak kawin n akan duk mah lain... Just aku xde orang yang nak buat gaduh. Entahlah aku macam rase abg aku ni dah berubah sikit dari org yang xbertanggungjawab kepada bertanggungjawab. Pernah masa kawan dia kawin (Najib) merangkap family friend n jiran kepada kitorg wat majlis kahwin, rumah diorg selang 1 jalan jer dari rumah aku, malam tu dalam pkl 1 lebih, aku baru siap tolong and nak balik mah, abg aku tgh kemas2 kemah dgn kwn2 die yang lain sambil borak2. Aku ni penakut sikit kalau nak balik mah sebab jalan tu sunyi sikit, aku mintak tolong kat abg aku temankan aku sampai lorong rumah, selalunya die akan perli2 aku lah, macam xhiraukan pun ada, akan gelakkan aku, tapi hari tu die terus xbanyak ckp, die temankan sampai kat lorong rumah aku, n pandang aku dari jauh sampai aku masuk pagar rumah aku then baru jer patah balik g rumah Najib. Terharu sangat2... Malam tu masa nak tido aku asyik dok pk kejadian yang pelik tu....
Anyway, Air yang dicingcang xkan putus begitu juga hubungan persaudaraan antara adik-beradik biar bergaduh mcm ne pun, akhirnya akan berbaik semula. Just want you to know Mohd Khairil Hafiz, i really love you and proud to be your sister dunia dan akhirat.

1 comment:

  1. Itu maknenye kowang tu dah tua... tak sedo2 lagi ker??? ahahahahah...

    ReplyDelete